Type something and hit enter

Pages

By On
Sebelum ini SEO dan Content Marketing adalah dua strategi pemasaran dalam talian yang dianggap tidak berkaitan. Tetapi SEO dan Content Marketing sedang berkembang pesat. Google lebih suka laman web dengan kandungan yang berkualiti dan dapat memberikan maklumat yang berguna kepada pelawat.

7 Cara Pemasaran Online Agar Jualan Anda Viral
blog.sribu.com

Strategi SEO yang mengandungi kata kunci yang berlebihan pada satu halaman juga mulai ditinggalkan oleh pemasar . Mereka kini tertumpu kepada mencari pelawat organik melalui kandungan berkualiti. Jadi, tidak menghairankan, Content Marketing telah menjadi strategi pemasaran dalam talian yang paling maju hingga kini.

Jika anda tidak mengikuti trend pemasaran dalam talian yang baru muncul, persaingan anda akan menjadi lebih baik. Oleh itu pertimbangkan 7 trend strategi pemasaran dalam talian yang mesti diketahui oleh pemasar berikut:

1. Pemasaran Kandungan dalam Cara yang berbeza
Ramai pemasar mengatakan bahawa Pemasaran Kandungan boleh berfungsi dengan berkesan jika dilakukan dengan betul. Tetapi beberapa jenama nampaknya terjebak dengan kandungan yang selalu sama dari semasa ke semasa.

Kandungan Pemasaran akan terus berkembang dan tidak dapat dielakkan anda perlu mengikuti dan mengkajinya. Anda perlu menukar cara anda bekerja, sekurang-kurangnya memberikan perkara yang berbeza kepada kandungan yang anda paparkan.

Berdasarkan tweet Twitter oleh Stephanie Losee, pengurus kandungan Visa berkata jika anda ingin menggambarkan produk, maka jangan tulis butiran tetapi beritahu testimoni daripada pelanggan anda. Berdasarkan apa yang S, maka anda juga harus mengubah kaedah Pemasaran Kandungan dengan cara yang berbeza.

2. Mengekalkan Hubungan Baik dengan Syarikat Media
Terdapat banyak syarikat media yang bersaing untuk membuat kandungan virus yang kelihatan semulajadi untuk aktiviti pemasaran. Anda mungkin berfikir bahawa di belakang semuanya adalah hasil dari kerja keras pemasar kandungan profesional. Walaupun kenyataannya tidak semestinya seperti itu.

Strategi pemasaran dalam talian yang dijalankan oleh anda, walaupun semulajadi mungkin, keputusan tidak akan sama seperti yang dilakukan oleh syarikat media.

Malangnya masih banyak pemasar yang memberi tumpuan kepada mencapai organik melalui laman web sahaja. Itulah sebabnya tidak ada hubungan yang baik antara pemasar dan syarikat media.

3. Mempersiapkan Kemunculan Platform Pemasaran Baru
Jangan menolak kemungkinan, semua perkara di sekitar anda boleh digunakan sebagai media pemasaran. Ini juga disampaikan oleh Rebecca Lieb, seorang penganalisis digital.

Lieb menganggarkan bahawa pada tahun 2020 segala-galanya akan menggunakan sistem komputer. Oleh itu, ia boleh menjadi kemunculan peti sejuk pintar dan pembersih vakum pintar menjadi platform pemasaran baru.

Ini tentunya akan menjadi kelebihan bagi syarikat perniagaan kerana mereka boleh menambah maklumat yang relevan dan diperlukan oleh pengguna.

Tetapi itu tidak bermakna anda perlu memaksa diri anda untuk mencipta kandungan yang relevan antara peti sejuk perniagaan dan pintar , tetapi bagaimana anda menyatukan pengalaman pelanggan pada semua platform pemasaran ini.

4. Menggunakan Buzzword untuk Mencipta Kesan Viral
Buzzword adalah isu atau topik yang panas untuk dibincangkan oleh orang ramai. Dari segi strategi pemasaran dalam talian, kata kunci boleh memberi kesan positif atau negatif untuk perniagaan anda.

Sebagai contoh, tauhu bulat sangat dibincangkan. Ini mendorong Permainan Sendiri, sebuah studio permainan dari Bandung, Indonesia. untuk membuat permainan Android yang dikenali sebagai Tahu Bulat. Hasilnya ternyata tidak dijangka, permainan Know Round berjaya mengalahkan Clash of Clans yang selalu menduduki posisi pertama.

5. Pengguna Ternyata Memilih Kandungan Visual
Pengguna tidak mempunyai masa yang cukup untuk membaca artikel panjang. Mereka lebih suka kandungan dengan lebih banyak imej. Lebih banyak media sosial memaparkan imej dan juga jarang mencari blog dengan artikel tanpa imej. Fakta juga menyebut bahawa otak manusia 60 ribu kali lebih cepat dalam memproses paparan visual.

Oleh itu, anda perlu mengubah strategi pemasaran dalam talian anda dengan menyampaikan kandungan visual. Sesetengah orang mengatakan bahawa setiap 300 perkataan yang ditulis mestilah disertakan dengan satu gambar. Tetapi masih memberi perhatian kepada kaitan antara imej dan tulisan.

6. Mewujudkan Kandungan yang Sambung
Kandungan yang berterusan akan menyebabkan rasa ingin tahu dan rasa ingin tahu bagi pembaca. Apabila dibandingkan dengan kandungan biasa, kandungan berterusan juga akan memberi kesan jangka panjang ke atas kenangan pengguna.

Satu artikel yang ditulis oleh SEMrush mungkin membantu anda dalam menentukan masa yang sesuai untuk setiap episod kandungan yang akan anda buat Jika dilakukan dengan betul, pengguna akan ingin tahu tentang kelanjutan kandungan, atau bahkan menyebabkan pencarian maklumat mengenai perniagaan anda.

7. Media Sosial sebagai Media Pengedaran Pemasaran Dalam Talian
Melaporkan dari Designhill, Pemasaran Media Sosial telah menjadi trend pemasaran popular di kalangan orang-orang perniagaan kecil . Satu cara yang mereka lakukan adalah dengan mengedarkan kandungan menarik melalui media sosial.

Anda perlu tahu, Facebook mempunyai 1.4 bilion pengguna dan Twitter mempunyai 302 juta pengguna di seluruh dunia. Oleh itu, anda perlu mempertimbangkan media sosial sebagai media pengedaran pemasaran dalam talian yang berkesan .

Nah, itulah 7 trend strategi pemasaran dalam talian yang mungkin akan terus berkembang. Sebagai pemasar, anda mestilah dikemas kini dengan trend pemasaran dalam talian.

Click to comment